یاس نو

دست نوشته های یک سیاست خوان

یاس نو

دست نوشته های یک سیاست خوان

یاس نو

محمدبرم ، دانشجوی علوم سیاسی

"شهید محمد علی رجایی"
مردم ما از کمبود ها و کسریها گله ندارند،
آنچه مردم را می آزارد و صدایشان را در می آورد
وجود تبعیضات ناروا و سوء استفاده از بیت المال است و بس!


اللهم عجل لولیک الفرج
فکه یا مکه؟ اصلاً چه فرقی می کند؟
بگو عشق آباد... مدینه فاضله... بیت الله ثانی
مهم رسیدن به خداست! حال می مانی یا می آیی؟


❗ توجه ❗
👈 تمامی یادداشت های این وبلاگ توسط محمد برم مشگینی نگاشته شده است 👉

کانال تلگرام ما

نامه دوم آقا به جوانان
پرونده های ویژه

معرفی کتاب

طبقه بندی موضوعی
پیوندها

۷ مطلب در فروردين ۱۳۹۵ ثبت شده است

افراط گرایی دینی علت بروز جریان تکفیری

جمعه, ۲۷ فروردين ۱۳۹۵، ۰۲:۴۵ ق.ظ

اشتباه تکفیری ها درمباحث دینی این است که همواره به دنبال رابطه ی ثابتی میان عالم مادی ومعنوی هستند.

به عقیده آنها علت می تواندخودمعلول، ومعلول می تواند علت امری باشد. باتوجه به حدیث "دنیا مزرعه آخرت است" وطبق تعاریف فوق می توان مصداق علت ومعلول را دنیا وآخرت درنظرگرفت. پس به عبارتی دنیامی تواند خود آخرت (اشاره به تفکرات ایده آلیستی)، وآخرت می تواندخود دنیا (اشاره به تفکرات ماتریالیستی) باشد. که دراین دوحالت شاهد افراط گرایی دینی هستیم.

مصداق تکفیری ایده آلیست، گروه تروریستی موسوم به داعش ومصداق تکفیری ماتریالیستی، گروه تروریستی موسوم به اسرائیل است.

تراژدی تلخ وشیرین کودکی

سه شنبه, ۲۴ فروردين ۱۳۹۵، ۱۱:۳۳ ب.ظ

انقلاب اسلامی ایران به مانندکشتی عظیمی است که باید موج های بزرگی را پشت سربگذارد. یکی ازاین موج ها، موج بزرگ تهاجم فرهنگیست که بی ربط با دوران کودکی و تشکیل هویت شخصیتی مانیست.

به تعبیر حضرت آقا فرهنگ مانندهواست. اگرپاک باشد یک جوراثردارد واگر کثیف باشد یک جوراثردارد.

اما دراین میان شاید فعالان فرهنگی ویا مسئولین فرهنگی ما دچار اشتباه شوند. یکی ازاستدلالهای فعالان فرهنگی دراستفاده ازمحتوای فاسد (برخی ابزار به ظاهر فرهنگی غربی) ، قاعده "دفع افسدبه فاسد" است. که همین استدلالهای روشنفکر مآبانه فرهنگ مارا تضعیف می کند.

🔵اگردولت قره باغ مشروعیت نداشته باشد خواه ناخواه محکوم به انقراض است.

مناقشه ی قره باغ بعیداست زیادطول بکشد امااگر این مناقشه ادامه یابد می تواند مقصدجدیدی برای جذب افراطیون وتکفیری ها باشد واین می تواند فرصتی جدیدبرای نزدیک کردن درگیری به مرزهای ایران باشد.

آقای "عالیجناب" در26مرداد87 گفت: دوران مدارا بافلانی ودولت ایشان خاتمه یافته است. اما امروز در12فروردین 95 بایدگفت: دوران مدارا با عالیجناب و پوچی های اطرافشان خاتمه یافته است.

شایدحضرت آقاملاحظه سن شماربکند تادراین چندصباح باقی مانده روسیاه نشوید اما بنده به عنوان یک انقلابی می گویم: "جناب آقای عالیجناب؛ تاریخ اسلام پراست ازخیانت بزرگانش به اسلام. بادلی پرخون وقلبی شکسته چندکلمه ای برایتان می نویسم تامردم روزی درجریان امرقرارگیرند. ازآنجاکه ساده لوح هستیدوسریعاً تحریک می شوید وازموضع ها وجلسات چندوقت پیش استنباط می شود درهیچ کارسیاسی دخالت نکنید، شایدخداوندرحمان ازسرتقصیرات شمابگذرد".

چیستی نهضتهای ضداستعماری ونقاط ضعف آنها

سه شنبه, ۱۰ فروردين ۱۳۹۵، ۱۱:۰۶ ب.ظ

مشکل اساسی این نهضتها عدم هماهنگیست. هماهنگی به معنای همه باهم پشت سریک رهبر بزرگ بودن، یعنی همه باهم درپی اهداف اسلامی، یعنی همه باهم برای اصلاح خود، خودرابسازیم. خودرااصلاح کنیم چرا که خودسازی برجامعه سازی مقدم است.

راه مبارزه بااستعمارگران غربی منع وتحریم نیست. مگرمی شود رانت خواری راکه به رانت عادت کرده است وبرای آن له له می زند به قانون مقیدکرد؟

این ماهستیم که مسئولیم. اگربه مقدار کافی توان نظامی کشورهای اسلامی رابهبود بخشیده باشیم دشمن فکراستعماررا ازسرخارج می کند.

امایک نکته...

صدای شکسته شدن جام عمرقدرت های به ظاهربزرگ به گوش می رسدتردیدی نیست که پیروزی های بزرگی به نفع ملت ها درراه است.

کانال تلگرامی وب

سه شنبه, ۱۰ فروردين ۱۳۹۵، ۱۰:۲۰ ب.ظ
باسلام وصلوات بر روح پرفتوح شهدا وامام شهدا
باتوجه به اهمیت فضای مجازی درجنگ نرم برآن شدیم تا کانالی درتلگرام راه اندازی کنیم.
درصورت تمایل به عضویت در کانال تلگرامی این وبلاگ روی آرم زیر کلیک کنید.

اسلام برهانی درمقایسه بااسلام رحمانی به مثابه استقلال فکری نسبت به استقلال سیاسی یااقتصادیست. بادرآمیختن رافت وعطوفت دینی بااستدلال وبرهان دینی، اسلام ناب محمدی بروزخواهدکرد که مصداق آن درعصرمعاصر انقلاب اسلامی ایران می باشد.

طبق این اصول، رسیدن به مراتب استقلال فکری، استقلال اقتصادی وسیاسی رادرپی خواهدداشت وچون اسلام دین علم است، دین عمل وسختکوشی است واینکه توحید برهانی واستدلالی ریشه سوزهمه عقاید باطله است می توان بامطرح کردن رافت وعطوفت اسلامی زیرچتر اسلام برهانی به عمق فلسفه الهی اسلامی رسید.