یاس نو

دست نوشته های یک سیاست خوان

یاس نو

دست نوشته های یک سیاست خوان

یاس نو

محمدبرم ، دانشجوی علوم سیاسی

"شهید محمد علی رجایی"
مردم ما از کمبود ها و کسریها گله ندارند،
آنچه مردم را می آزارد و صدایشان را در می آورد
وجود تبعیضات ناروا و سوء استفاده از بیت المال است و بس!


اللهم عجل لولیک الفرج
فکه یا مکه؟ اصلاً چه فرقی می کند؟
بگو عشق آباد... مدینه فاضله... بیت الله ثانی
مهم رسیدن به خداست! حال می مانی یا می آیی؟


❗ توجه ❗
👈 تمامی یادداشت های این وبلاگ توسط محمد برم مشگینی نگاشته شده است 👉

کانال تلگرام ما

نامه دوم آقا به جوانان
پرونده های ویژه

معرفی کتاب

طبقه بندی موضوعی
پیوندها

شهادت ، هنر عاشقی

دوشنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۵، ۰۱:۰۳ ق.ظ

زیباییِ مخلوق خداوند، انسان را مجذوب خود می‌کند و هنر، محصول اراده انسان برای تکرار دیدن یا شنیدن زیبایی مخلوقات الهی است. همان زیبایی، طراوت و ترنمی که با مهارت اندیشه و دست انسان مهار می‌شود و گاهی در معرفت الهی تجلی پیدا می‌کند. چنان که اباعبدالله الحسین (ع) در تجلی مصباح و نور هدایت از فرش تا عرش رحمان، هنرآفرین معرفت و اندیشه الهی شد.

همان‌گونه که خدای متعال انسان را از خاک آفرید و از روح خود به آن دمید و سرشت، ذات و حقیقت او را در مدّت چهل روز با زیبایی و جمال بیاراست؛ حماسه اربعین، در تقویت و احیاء ایثار و از خودگذشتگی و حقیقت عاشوراء، مکمل و متمم است.

اسلام زائیده همین هنر الهی است. هنر هرچه سرزنده و پویاتر مخاطبش بیشتر است. محبوبیت هنر در اراده خالق آن برای خلق اثری در اوج شمولیت و عمومیت مخاطب است. همچون ندای هل من ناصر سیدالشهداء (علیه‌السلام) در ظهر عاشوراء و سیمای نورانی ایشان بر روی نی، در خلق زیبایی‌های معرفتی اسلام، تا ابد روح تک تک ابناء بشر را خطاب می‌کند و به خود می‌خواند بی آنکه فرقه‌ای از فرق و شخصی از انسانها را منحصر کند. 

هنر اسلام انقلابی در مقابله با اسلام آمریکایی، پویایی اندیشه و ایجاد وحدت میان مسلمانان با اهداف جهان شمول است. نمود این تفکر، انقلاب اسلامی و تربیت فرزندانی است که با حرکت جهادی در نقاط مختلف جهان و با نفی خلوت‌گزینی، گوشه‌نشینی و سکوت در برابر ظلم، لرزه بر بنیان‌های کفر و ظلم و طاغوت می اندازد و با انتقال پیام الهام‌بخش، وحدت‌آفرین، آزدی‌خواه و آزاده‌پرور قیام عاشوراء، اسلام را به فطرت پاک و نورانی مردم می رسانند.

پیاده روی اربعین حضور همان آزادگان آزادی خواه جهان با جلوه‌ای از فرهنگ، سیاست و اسلام انقلابی است که طینتشان را هنرمندانه با زیبایی معرفت و اندیشه حسینی سرشته‌اند و کامشان جز با جرعه‌ای از وصال اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام) و شهادت در راه اسلام شیرین نخواهد شد.

آنکه با شوق وصل زنده است و از هجر یار می‌سوزد در تاب و تب شهادت و قیام بر ظالم است، هر قدمش در پیاده‌روی اربعین، حرکتی است کربلایی همچون حرکت شیخ زکزاکی در نیجریه، شیخ نمر در عربستان، شیخ عیسی قاسم در بحرین و حرکت هزاران هزار آزادی‌خواه که هرکدام می‌تواند عاشورایی دیگر بیافریند.


نظرات  (۳)

این یادداشت در نشریه میعاد منتشر شد
سلام به این وبلاگ سر بزنید
(وبلاگ من نیست!)(بنده فقط حامی وبلاگ هستم)

وبلاگ دکترین
www.Doctrin.blog.ir
پاسخ:
سلام
حتما
 لاٰ یَسْتَوِی اَلْقٰاعِدُونَ مِنَ اَلْمُؤْمِنِینَ غَیْرُ أُولِی اَلضَّرَرِ وَ اَلْمُجٰاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اَللّٰهِ بِأَمْوٰالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ فَضَّلَ اَللّٰهُ اَلْمُجٰاهِدِینَ بِأَمْوٰالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ عَلَى اَلْقٰاعِدِینَ دَرَجَةً وَ کُلاًّ وَعَدَ اَللّٰهُ اَلْحُسْنىٰ وَ فَضَّلَ اَللّٰهُ اَلْمُجٰاهِدِینَ عَلَى اَلْقٰاعِدِینَ أَجْراً عَظِیماً  ﴿النساء، 95﴾
(هرگز) افراد باایمانی که بدون بیماری و ناراحتی، از جهاد بازنشستند، با مجاهدانی که در راه خدا با مال و جان خود جهاد کردند، یکسان نیستند! خداوند، مجاهدانی را که با مال و جان خود جهاد نمودند، بر قاعدان [= ترک‌کنندگان جهاد] برتری مهمّی بخشیده؛ و به هر یک از این دو گروه (به نسبت اعمال نیکشان،) خداوند وعده پاداش نیک داده، و مجاهدان را بر قاعدان، با پاداش عظیمی برتری بخشیده است.

پاسخ:
احسنت
عالی بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی