یاس نو

دست نوشته های یک سیاست خوان

یاس نو

دست نوشته های یک سیاست خوان

یاس نو

محمدبرم ، دانشجوی علوم سیاسی

"شهید محمد علی رجایی"
مردم ما از کمبود ها و کسریها گله ندارند،
آنچه مردم را می آزارد و صدایشان را در می آورد
وجود تبعیضات ناروا و سوء استفاده از بیت المال است و بس!


اللهم عجل لولیک الفرج
فکه یا مکه؟ اصلاً چه فرقی می کند؟
بگو عشق آباد... مدینه فاضله... بیت الله ثانی
مهم رسیدن به خداست! حال می مانی یا می آیی؟


❗ توجه ❗
👈 تمامی یادداشت های این وبلاگ توسط محمد برم مشگینی نگاشته شده است 👉

کانال تلگرام ما

نامه دوم آقا به جوانان
پرونده های ویژه

معرفی کتاب

طبقه بندی موضوعی
پیوندها
در حال حاضر زندگی در جامعه ایران پرمخاطره است. یعنی شما را در معرض تصادف، بیماری، اعتیاد، جرایم اقتصادی یا حتی اینکه از نظر سیاسی کج رو تلقی شوید قرار می دهد و شاید هم این مولفه ها هستند که جامعه ایران را پرمخاطره کرده اند. متاسفانه در جامعه ما میزان ریسک اجتماعی افزایش پیدا کرده است و برقراری امنیت اجتماعی منوط به حفظ ویژگی های بنیادین جامعه بشری می باشد. پس این ویژگی ها ملزوم جامعه بشری است؛ پس باید ابتدا در پویایی و پایایی این جامعه کوشید چرا که باید جامعه ای وجود داشته باشد تا به حفظ ویژگی های بنیادین آن بپردازیم. اگر بخواهیم میان اجتماع و مولفه های مورد نیاز دیگر جامعه ی امروزی یک رابطه تعریف کنیم نموداری زیر بهترین خواهد بود.

( فرهنگ - اقتصاد - سیاست ) }> اجتماع

فرهنگ، سیاست و اقتصاد هر دو بصورت متقابل بر یکدیگر تاثیر می گذارند اما این اجتماع یا جامعه است که بیشترین تاثیر را از این 3 مولفه می گیرد و شاید میزان تاثیرگذاری متقابل چیزی نزدیک به صفر باشد.
به غیر از چند مورد شاهد این هستیم که نامگذاری سالهای اخیر توسط مقام معظم رهبری معطوف به مسائل اقتصادی و معیشتی جامعه می باشد. امسال نیز " اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال " به عنوان شعار سال تعیین شد. نقشه راه همان اقتصاد مقاومتی است اما چون در سالهای اخیر شاهد کمی تولید و اشتغال بوده ایم محوریت شعار امسال " تولید و اشتغال " بوده است چیزی که در سالهای اخیر کمتر شاهدش بودیم وحتی ناکارآمدی مسئولان به جایی رسید که وقیحانه گفتند ایجاد شغل وظیفه دولت نیست.
یکی از وظایف دولتمردان جمهوری اسلامی علاوه بر تقویت جسمی و تامین معاش مردم، تقویت روحی و رشد و تعالی آنهاست. دولت ها در برابر دنیا و آخرت مردم پاسخگو هستند. در این باب یکی از ابیات گمنامی که وجود دارد را تقدیمتان می کنم. مقصود گمنامی شاعر می باشد.

کشتی نساز ای نوح طوفان نخواهد آمد/
بر شوره زار دلها باران نخواهد آمد/
شاید بر شعر تلخم خرده بگیری اما/
جایی که سفره خالیست، ایمان نخواهد آمد

امیرمؤمنان حضرت علی (ع) نیز در این مورد می فرماید: " فقر و نداری باعث کاستی در دین و سرگشتگی خرد و ایجاد کینه و دشمنی می شود. "
فلذا نه تنها " تولید و اشتغال " بسیاری از مشکلات داخلی کشور را رفع می نماید بلکه با اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی حول این محور نیازمندی کشور به خارج نیز رفع می شود و سرآخر مانع رشد ملت را از سر راه بر می دارد. امید است ملت نیز در این مسیر کمک حال دولت باشد.

نظرات  (۱)

موفق باشی

پاسخ:
سپاسگزارم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی