یاس نو

دست نوشته های یک سیاست خوان

یاس نو

دست نوشته های یک سیاست خوان

یاس نو

محمدبرم ، دانشجوی علوم سیاسی

"شهید محمد علی رجایی"
مردم ما از کمبود ها و کسریها گله ندارند،
آنچه مردم را می آزارد و صدایشان را در می آورد
وجود تبعیضات ناروا و سوء استفاده از بیت المال است و بس!


اللهم عجل لولیک الفرج
فکه یا مکه؟ اصلاً چه فرقی می کند؟
بگو عشق آباد... مدینه فاضله... بیت الله ثانی
مهم رسیدن به خداست! حال می مانی یا می آیی؟


❗ توجه ❗
👈 تمامی یادداشت های این وبلاگ توسط محمد برم مشگینی نگاشته شده است 👉

کانال تلگرام ما

نامه دوم آقا به جوانان
پرونده های ویژه

معرفی کتاب

طبقه بندی موضوعی
پیوندها

دردی به نام شروع سال تحصیلی

پنجشنبه, ۱ مهر ۱۳۹۵، ۱۱:۰۰ ب.ظ
حضرت علی(ع): کاری نباید کرد که مردم هم از فقر بسوزند وهم از تبعیض.

جامعه مجموعه ای است متشکل از انسانها که درآن به زندگی، برقراری ارتباطات و... می پردازند. جامعه و بشر نسبت به یکدیگر حقوق وتکالیف متفاوتی دارند. تشکل جامعه، وظیفه ساختن دنیای مادی بشر را برعهده دارد اما چون جامعه ی ما جامعه ای اسلامیست پس باید هم دنیای مادی انسان را بسازد وهم دنیای معنوی اش را.
آغاز ماه مهر و شروع سال تحصیلی جدید بهانه ای شد تا کودکان فقیر، کودکان کار، کودکان بی سرپرست، کودکان بدسرپرست و... را یادی کنیم.
طبق آمار بانک مرکزی 26/4 % تعداد خانوارها فاقد حتی یک شاغل هستند واین یعنی فاجعه. شدت این فاجعه زمانی هویدا می شود که بدانیم خط فقر درایران چیزی معادل 2/5 میلیون تومان است.
اگر خانواده ای متشکل از 2نفر داشته باشد و اعضا زیرمجموعه همان 26/4 % باشند پس طبق معمول باید دریافتی این خانواده چیزی حدود 90000 تومان ازمحل دریافت یارنه نقدی برای 1 ماه باشد. اگر مواد مصرفی روزانه این خانواده 2نفری چیزی بیش از 5 عدد نان تافتون نباشد هزینه ای که خانواده باید درقبال فقط نان مصرفی درطول یک ماه  متحمل شود حدود 60000 تومان می باشد. پس با این حساب هزینه ای معادل دو سوم دریافتی این خانواده مصرف می شود. آیا با 30000 تومان باقیمانده می شود خرج تحصیل فرزندان را داد؟
در اینجا 2 نقد وارد است یکی بر وزارت آموزش و پرورش که از زیرشاخه های دولت می باشد و دیگری بر رسانه ی ملی.

1. آموزش و پرورش
حق آموزش رایگان وهمگانی از جمله حقوق شهروندان است که در زمره حقوق بنیادین بشر می باشد واعلامیه جهانی حقوق بشر نیز براین حق تاکید دارد. کشور ما نیز یک کشور اسلامیست و دارای قوانین مختلفی است که مهمترین آنها قانون اساسی است. وجهه برتر جمهوری اسلامی ایران این است که قانون اساسی کشور همه متأثر از فقه اسلامیست و چون اسلام نیز بر حق فرزندان و یا حقوق ملت بر دولت و حقوق دولت بر ملت تاکید دارد پس باید در جهت تسهیل تحصیل کودکان کوشید. این حق در اصل 30 قانون اساسی کشور آمده است.

"دولت موظف است وسائل آموزش و پرورش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم سازد و وسائل تحصیلات عالی را تاسرحد خودکفائی کشور به طور رایگان گسترش دهد"

سوال بنده از وزیر محترم آموزش و پروش این است که آیا توسعه مدارس نیمه دولتی و خصوصی باروح این اصل از قانون اساسی مطابقت دارد یا خیر؟

2. صداوسیما
اصل 175 قانون اساسی: " در صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، آزادی بیان و نشر افکار بارعایت موازین اسلامی و مصالح کشور باید تامین گردد"

درجمله ی بالا کلمه "باید" نقش تاکیدی دارد وباتوجه به این که جمهوری اسلامی یکی از شاخص های آزادی بیان و نشرافکار سالم درجهان می باشد و حق آموزش رایگان هیچ تقابلی با موازین اسلامی و مصالح کشور ندارد چرا صداوسیمای ملی درد وزخم این کودکان را بازگو نمی کند؟

ومن الله توفیق

نظرات  (۸)

واقعا درد بزرگیه
پاسخ:
متاسفانه
لینک مطلب در روزنامه آفتاب یزد:      http://aftabeyazd.ir/?newsid=51060
  • شهید ابراهیم هادی
  • سلام وبلاگ خوبی داری به من هم سر بزن!


    ak313.blog.ir
    پاسخ:
    سلام
    حتما
  • د‌ل‌باخته ..
  • حوصله شرح قصه نیست...
    +
    سلام:خداقوت 


     حیفه بخاطر نداشتن هزینه تحصیلی ترک تحصیل کرد اونم بچه هایی که واقعا استعداد زیادی دارن  و تمام عشقشون درس و کتاب و مدرسه ست
    پاسخ:
    سلام وممنون ازنظرتون

    بله حرف حق رو فرمودین
  • سیامک پور اسد
  • +
    به نام پاییز، که همه چیز از پاییز زیبا شروع شد.
    پاییز فصل آواز دلهای عاشقانه
    پاییز فصل آغاز شبهای دلبرانه
    بر تمام پاییزیهای مهربان مبارک.

    پاسخ:
    ممنون
    متن جالبی بود.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی